Specialfritidshjemmet KKFO Stifinderen

Stifinderen er et socialpædagogisk fritidstilbud.

Vi modtager kun børn der går på Kildvældsskolens specialklasses tilbud og gruppeordningen .

Stifinderen er en KKFO under folkeskoleloven

Forældresamarbejde

Vi vægter samarbejdet med forældrene højt. Vi har, et årligt forældremøde og en trivselssamtale med det enkeltes barns forældre.

Vi inviterer forældre med børn og unge til at komme og have fællesspisning og spille bingo.

Derud over holder vi en forår/ sommerfest for forældre med børn.

Stifinderen har en forældreråd bestående af 3 forældrerepræsentanter og 2 personale fra Stifinderen. Bestyrelsen har 4 årlige bestyrelsesmøder.

Stifinderens historie

Stifinderen flyttede d 1. nov. 2008 fra Jagtvejens skole til lokaler på Kildevældsskolen. Vi fik underetagen fra Kildevældsskolens fritidshjem og fik renoveret lokalerne.

Vi var en afdeling på fritidshjemmet Humlebien på Jagtvejens skole og som specialafdeling modtog vi børnene fra Jagtvejens specialklasserække. Dengang havde vi 24 pladser på specialfritidshjemmet.

Jagtvejens skole havde også et almindeligt spor. Børnene fra almensporet gik på Humlebiens normalfritidsafdeling.

Humlebien startede oprindeligt som specialfritidshjem. Da der opstod et akut behov for fritidshjemspladser for normalfritidshjemsbørn afhjalp Humlebien dette behov, ved at lave en afdeling med 78 normalfritidshjemspladser.

Vi havde en velfungerende institution med et godt samarbejde på tværs af afdelingerne.

Skolereformen i København bestemte, at alle skoler skulle være på mindst 3 spor.

Det betød, at man slog Havremarkens- og Jagtvejens skole (almen sporet) sammen, for på den måde at lave en 3 spors skole. I dag er det Nørrebro Park skole.

Specialklasserækken og specialfritidshjemsafdelingen blev flyttet til Kildevældsskolen, som i forvejen havde en 4 spors skole.

Specialfritidsafdelingen blev forankret som et selvstændigt specialfritidshjem 1. november 2008.

Før hed vi Humlebien, specialafdelingen Stien, men skiftede navn til Stifinderen da vi blev en selvstændig institution.

I 2009 blev det i henhold til specialreformen besluttet, at vi også skulle modtage børnehaveklassesbørn.

2016

i August 2016 blev Stifinderen til Specialfritidsinstitutionen ved Kildevældsskolen / Stifinderen. og blev der med en KKFO.

Stifinderen blev samtidig udvidet med en gruppeordning for børn med autister og ADHD .

I dag har vi 40 pladser for børn der kommer fra Kildevældsskolens specialklasserække og 9 pladser for børn i gruppeordningen.

Ken Grützmeier
KKFO-leder