Åbent Hus

KILDEVÆLDSSKOLEN & KKFO

Åbent hus og indskrivning til skolestart sommer 2024

Kom og se vores nyrenoverede skole

Kildevældsskolen holder åbent hus mandag d. 23. oktober kl. 17-19.00 for alle børn, der skal starte i skole sommeren 2024 og deres forældre.

Kære Forældre

Vi håber, at I er klar til at starte det nye skoleår med os. Vi glæder os utroligt meget til at byde jeres barn velkommen i vores børnehaveklasse på Kildevældsskolen.

Vi vil gerne sikre, at jeres barn føler sig trygge og velkomne fra første dag. Derfor vil vi gerne invitere jer til skolens Åben hus arrangement mandag den 23. oktober i Kulturcenter Kildevæld fra klokken 17.00 – 19.00, hvor I kan møde os og andre kommende forældre. Til dette arrangement vil I få information om, hvad I kan forvente af det kommende skoleår.

Vi har vedhæftet invitationen til Åbent hus-arrangement, samt en folder om Kildevældsskolen.

Vi vil også gerne opfordre jer til at kontakte os, hvis I har spørgsmål eller bekymringer. Vi er her for at støtte jer og jeres børn i overgangen til skolen og vil gøre vores bedste for at skabe en tryg og positiv overgang til et nyt læringsmiljø.

Vi ser frem til at møde jer og jeres børn og til at starte et spændende og lærerigt skoleår sammen.

Hvad kan man lave?
•Dine forældre og du kan høre om Kildevældsskolen og KKFO
•Opleve Kulturcenter Kildevæld
•Rundvisning på skolen af nuværende elever
•Møde lærerne fra 0. klasse
•Møde de voksne på KKFO som også tager imod 1. maj og følger dig til og med 3. kl.
•Møde skolens ledelse
•Møde forældre fra bestyrelsen og forældrerådet
•Være kreativ på KKFO’en og/eller lave snobrød
•Se og møde lærere og høre om hvad man laver i skolen.
•Møde børn og forældre der selv går på og har børn på skolen

Spørge om alt
Vi håber at du skal starte på Kildevældsskolen og vi glæder os alle til at lære dig at kende

Lidt om Kildevældsskolen

Vi er netop ved at afslutte en længerevarende helhedsrenovering, der forventes afsluttet ultimo 2022. Vi kan derfor tilbyde flotte og tidssvarende fysiske rammer i både skole og KKFO. Vi har et personale, der skaber en hverdag med faglighed og trivsel, så alle børn kan udvikle sig og lære.

På Kildevældsskolen lægger vi vægt på en tryg og god skolestart for vores børnehaveklasser. Dette gør vi bl.a. gennem:

Et overgangsteam der er ude i omkringliggende børnehaver og sikrer en god og tryg overgang til tidlig KKFO start i maj 2024

Et fast årgangsteam bestående af både pædagoger og lærere, der følger børnene fra maj 2024 til og med 3 klasse.

Et tæt og forpligtende skolehjemsamarbejde hvor I som forældre er med til at sikre jeres børn trivsel og læring

Morgenåbent på KKFO’en fra 6:15-8:00

Venskabsklasse med 4. klasse, så der skabes bånd mellem yngre og ældre elever.

Vi håber at se jer!

Mvh Ledelsen på Kildevældsskolen